Δυσαριθμησία-Dyscalculia

ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ - Διαταραχή Μαθηματικών

 Η μαθηματική ικανότητα του μαθητή είναι σημαντικά  χαμηλότερη από την αναμενόμενη, σύμφωνα με την ηλικία, την προσπάθεια, την ευφυΐα και την κατάλληλη  εκπαίδευσή του.  

 Παρουσιάζουν σε σημαντικό βαθμό μία ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες:
Να επιλύουν προβλημάτα (Μαθηματική Λογική).
 Να εκτελούν μαθηματικές πράξεις (μερικές φορές σωστή λογική, αλλά λάθος αποτέλεσμα).
 Στην Προπαίδεια.
 Να εκτελούν νοερές πράξεις.  
 Να θυμούνται μαθηματικές εξισώσεις και έννοιες. 
 Να διαβάζουν ή γράφουν μαθηματικά σύμβολα, ιδίως όταν έχουν παρόμοια εμφάνιση (π.χ. "6" με "9", "9" με "ρ", "3" με "8" ή "3" με "ε").
 Να αντιστρέφουν δύο ψηφία, καθώς τα διαβάζουν (π.χ. 37, 73).
 Να κατανοούν χρονικές έννοιες. 
 Να αναγνωρίζουν την ώρα.
 Να διαχειρίζονται τον χρόνο (άσκοπα διαλείμματα). 
 Στη γενική αλληλοδιαδοχή (π.χ. δέσιμο κορδονιών, κουμπιά πουκαμίσου, κόμπου γραβάτας).
 Στη χρονική αλληλοδιαδοχή (π.χ. χθες, σήμερα, αύριο).
Στον προσανατολισμό (π.χ. δεξιά, αριστερά). 
 Στην κατεύθυνση. 
 Να διαχειρίζονται χρήματα και συναλλαγές.

 Συνήθως συνυπάρχει και με άλλες Μαθησιακές Δυσκολίες, π.χ. Δυσλεξία, Δυσορθογραφία, Δυσγραφία, και με ΔΕΠΥ.

 Μετράται-αξιολογείται με σταθμισμένα τεστ που συνήθως δίνονται ατομικά. Για να δοθεί η διάγνωση της Δυσαριθμησίας με βάση κυρίως τα παραπάνω συμπτώματα, είναι απαραίτητο αυτές οι δυσκολίες να παρεμποδίζουν σημαντικά τη σχολική - ακαδημαϊκή επίδοση ή την καθημερινή ζωή του.

ΕΙΚΟΝΑ . Γραφή Αριθμών, Δυσλεξικού Αγοριού με ΔΕΠΥ,  8 Ετών & 8 Μηνών