Δυσλεξία - Dyslexia

‘DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD’
ΔΙΕΘΝΗΣ ΥΠΕΡΟΧΗ & ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ
Άριστη Ποιότητα – Προσιτές Τιμές

Αποδεικνύεται από την Αναγνώριση-Προτίμηση Πελατών μας που έρχονται στα Κέντρα μας στην Ελλάδα και από τις  5 ηπείρους του κόσμου (Ευρώπη, Αμερική, Ασία, Αφρική, Αυστραλία), από  34 χώρες, ακόμη και από τις πλέον προηγμένες, π.χ. ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία,  Αυστρία, Ιταλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Ελβετία, Δανία, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, κλπ).

ΕΙΔΙΚΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΑ ΓΡΑΠΤΑ


 Η Δυσλεξία είναι το κοινό χαρακτηριστικό των διάσημων, όπως π.χ. Αϊνστάιν, Έντισον, Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Kένεντι, Τσώρτσιλ, Τομ Κρουζ, Σιλβέστερ Σταλόνε, Τζον Λένον, Ντίσνεϊ, Πικάσο, Στίβεν Σπίλμπεργκ, Μπιλ Γκέιτς, Στιβ Τζομπς, κλπ.
 Συνεπώς, είναι θείο δώρο μόνον όμως όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Αντιθέτως, η άγνοια χειροτερεύει την
Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία των Δυσλεξικών.
 Η Δυσλεξία είναι Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία στα γραπτά. Δηλαδή, οι Δυσλεξικοί παρουσιάζουν πολύ μεγάλη δυσκολία στην ανάγνωση (πολύ αργή και με λάθη), στην ορθογραφία (ανορθόγραφοι) και δυσκολεύονται να μεταφέρουν τον προφορικό τους λόγο στο γραπτό. Διεθνώς, το
Διαγνωστικό Κριτήριο της Δυσλεξίας είναι η Πολύ Αργή και με Λάθη Ανάγνωση.



 Η αιτία της Δυσλεξίας είναι βιο-νευρολογική και κυρίως κληρονομική, άρα υπάρχει από τη γέννα. Συνεπώς, υπάρχει και μπορεί να εντοπισθεί από την Προσχολική Ηλικία με βιολογικά τεστ, όπως είναι το Τεστ Παυλίδη. Διεθνώς, η Δυσλεξία εμφανίζεται σε 4 Αγόρια προς 1 Κορίτσι, που σημαίνει ότι τα αίτιά της είναι Βιολογικά, γι’ αυτό ούτε οι διαφορετικές γλώσσες, φυλές ούτε και τα διαφορετικά κοινωνικο-πολιτιστικά περιβάλλοντα δεν επηρεάζουν την αναλογία Αγοριών (4) - Κοριτσιών (1).
 Δυστυχώς, δεν υπάρχει ένας θετικός - αιτιολογικός ορισμός της Δυσλεξίας που να είναι παγκόσμια αποδεκτός. Ωστόσο, ένας από τους πληρέστερους και λειτουργικότερους ορισμούς της δυσλεξίας δόθηκε από τον καθηγητή Νευρολογίας και Πρόεδρο της World Federation of Neurology, Critchley (1981):

«Η Ειδική Αναπτυξιακή Δυσλεξία είναι Μαθησιακή Δυσκολία που αρχικά εκδηλώνεται με μια δυσκολία στην εκμάθηση ανάγνωση και αργότερα με έντονη ανορθογραφία και με έλλειψη άνεσης στο χειρισμό γραπτού λόγου, σ’ αντίθεση με τον προφορικό. Η αιτία είναι στην ουσία γνωστική και συνήθως γενετική. Δεν οφείλεται σε διανοητική ανεπάρκεια ή σε έλλειψη κοινωνικο-πολιτισμικών ευκαιριών ή σε αποτυχημένη διδασκαλία ή σε συναισθηματικούς παράγοντες ή σε εγκεφαλική κάκωση ή βλάβη. Πιθανώς να αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη έλλειψη ωριμότητας, που τείνει να μειώνεται καθώς το παιδί μεγαλώνει και επιδέχεται σημαντική βελτίωση, ειδικά όταν η κατάλληλη θεραπευτική βοήθεια προσφέρεται έγκαιρα». (Critchley, In: Pavlidis & Miles, 1981)

Εικόνα 2. Critchley, Παυλίδης (Πρόεδρος Συνεδρίου) & Miles. Διεθνές Συνέδριο Δυσλεξίας, Manchester της Αγγλίας, 1979. 


ΔΥΟ (2) ΕΙΔΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ

Υπάρχουν 2 είδη Δυσλεξίας:
1. Αναπτυξιακή - Βιολογική. Έτσι γεννήθηκε. Δεν ανέπτυξε ποτέ ικανοποιητική αναγνωστική ικανότητα, με αποτέλεσμα να διαβάζει πολύ αργά και με λάθη, σε όλη τη ζωή.
2. Επίκτητη. Διάβαζε κανονικά, χωρίς προβλήματα και δυσκολίες, αλλά λόγω τραυματισμού ή όγκου στον εγκέφαλο, έχασε ή μειώθηκε σημαντικά η αναγνωστική του ικανότητα.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ

• Εφευρετικοί - σκέφτονται ευκολότερα-ταχύτερα με Εικόνες.
• Δημιουργικοί - Καλοί στις κατασκευές.
• Καλύτεροι στα Προφορικά από τα Γραπτά.
• Καλύτεροι στα Πρακτικά μαθήματα.
• Δυσκολία Μεταφοράς της Σκέψης στο Γραπτό.
• Υστερούν στα Γραπτά - Γλωσσικά - Φιλολογικά.
• Υστερούν στις Ξένες Γλώσσες, ιδίως στα Αγγλικά, διότι άλλα βλέπεις και άλλα γράφεις ή διαβάζεις.
• Δυσκολία στην Προπαίδεια, στις Πράξεις.
• Δυσκολία στην Αποστήθιση.
• Διάσπαση Προσοχής - Παρορμητικότητα – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ).

ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ 

• Επίπονη, Πολύ Αργή και με Λάθη Ανάγνωση.
• Δυσκολία στην Αναγνώριση-Κατονομασία Γραμμάτων, Λέξεων ή Αντικειμένων.
• Μονότονος Ρυθμός - Δεν Χρωματίζουν τη Φωνή.
• Δυσκολία στην Ανάγνωση Χειρόγραφων Κειμένων.
• Σύντμηση Λέξεων (π.χ. μαθαίνοντας - μαθαίνω).
• Αντικατάσταση Λέξεων με μικρότερες, συχνότερες (π.χ. ωτορινολαρυγγολόγος - γιατρός).
• Παραλείψεις συνδετικών Λέξεων, Άρθρων, Συνδέσμων.
• Γραμματικά Λάθη, μολονότι γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες.
• Δεν Διαβάζουν για Ευχαρίστηση.

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ 

• Αλλοπρόσαλλη Ορθογραφία, μολονότι γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες.
• Ακαλλίγραφη, Ακαλαίσθητη, Δυσανάγνωστη Γραφή
• Επιμονή σε Αντιστροφές και Αναστροφές (και πάνω από την Ηλικία των 7 - 8 Ετών).
• Διαφορετική Ορθογραφία της ίδιας Λέξης.
• Ανορθογραφία, Ιδιαίτερα στις μεγάλες Λέξεις.
• Παράλειψη Τόνων και άλλων Σημείων Στίξης.
• Πολύ Αργό Γράψιμο.

Εικόνα 1. Γραφή έξυπνου Δυσλεξικού αγοριού 8 ετών & 8 μηνών με αναστροφές, παραλήψεις.

ΑΛΛΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ

 Αφού η Δυσλεξία υπάρχει από τη γέννηση, τα συμπτώματα της Δυσλεξίας δεν περιορίζονται μόνο στην Ανάγνωση και τη Γραφή, αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη λειτουργία, η οποία διευθύνεται από τα ίδια εγκεφαλικά κέντρα και που απαιτεί κοινές ικανότητες με την ανάγνωση, όπως:

• Φτωχό Λεξιλόγιο
• Αργούν να Μιλήσουν
• Αδεξιότητα
• Δυσκολίες Χωρο-Χρονικής Αλληλοδιαδοχής – Αλληλοδιαδοχικών Ενεργειών-Διεργασιών, π.χ. δέσιμο κορδονιών, κεφαλιές στο ποδόσφαιρο, πήδημα σχοινάκι, κούμπωμα κουμπιών πουκαμίσου, δέσιμο κόμπου γραβάτας.
• Αλληλοδιαδοχική Οφθαλμοκίνηση - Λανθασμένη Οφθαλμοκίνηση

 Οι Μαθησιακές Δυσκολίες - Δυσλεξία Αντιμετωπίζονται Επιτυχώς, κυρίως με εξατομικευμένες ψυχο-εκπαιδευτικές μεθόδους, μόνον από εξειδικευμένους ειδικούς παιδαγωγούς και ψυχολόγους.
 Ο συνδυασμός:
• της έγκαιρης και έγκυρης Διάγνωσης ή καλύτερα η Πρόγνωση της Δυσλεξίας και της Διάσπασης Προσοχής (ΔΕΠΥ) από την Προσχολική ηλικία με το Διεθνώς μοναδικό, καταξιωμένο, Ακριβές Αντικειμενικο-Βιολογικό Τεστ Παυλίδη,
• η κατανόηση και η αποδοχή του προβλήματος από το παιδί, την οικογένειά του και τους εκπαιδευτικούς,
• η στενή μεταξύ τους συνεργασία, 
• καθώς και η σωστή ψυχολογική του υποστήριξη, αποτελούν τα προαπαιτούμενα για την επιτυχή αντιμετώπιση.
 Στα ‘Dyslexia Centers - Pavlidis Method’ εφαρμόζεται κατά διεθνή αποκλειστικότητα η ολοκληρωμένη και επιστημονικά αποδεδειγμένα αποτελεσματική Μέθοδος Παυλίδη - Pavlidis Method, η οποία αναπτύχθηκε από τον Εφευρέτη-Καθηγητή Γ. Θ. Παυλίδη. Είναι το αποτέλεσμα εκτεταμένων πολυετών ερευνών σε γνωστά πανεπιστήμια της Αγγλίας, Ελλάδας, ΗΠΑ, της διεθνούς κλινικής του εμπειρίας (>38 ετών από το 1978) ως Διευθυντού Εργαστηρίων Δυσλεξίας και Οφθαλμοκίνησης, καθώς και σε συνεργασία με 6 Ευρωπαϊκές χώρες (Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Σουηδία).