Τεστ Παυλίδη - Pavlidis Test ®

 Η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής(ΔΕΠΥ) έχουν Βιολογική και κυρίως Κληρονομική αιτία, άρα υπάρχουν από τη Γέννα και συνεπώς, μπορούν να Προγνωσθούν - Διαγνωσθούν από την Προσχολική Ηλικία.
 Με υψηλή ακρίβεια το βιολογικό Τεστ Παυλίδη (Τεστ Δυσλεξίας & Διάσπασης Προσοχής), διαγιγνώσκει αντικειμενικά τη Δυσλεξία, τη Διάσπαση Προσοχής και την Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και μάλιστα από την Προσχολική ηλικία (Jost, 1997; Samaras & Pavlidis, 2004). Είναι τεστ ταχύτατο, ακριβές, ασφαλές και εύκολο στην εφαρμογή του, αφού το μόνο που κάνει ο εξεταζόμενος είναι:
 Σιωπηλά να παρακολουθεί με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ. Η παρουσίαση των ερεθισμών, η καταγραφή και η ανάλυση γίνονται αυτομάτως με ακρίβεια 1 χιλιοστού του δευτερολέπτου, από το διεθνώς πατενταρισμένο φωτο-ηλεκτρονικό σύστημα που ανάπτυξε ο Εφευρέτης-Καθηγητής Γ. Θ. Παυλίδης, όταν ήταν Καθηγητής στην Αγγλία και το τελειοποίησε το 1983 στις ΗΠΑ. 
 Το Τεστ Παυλίδη, είναι διεθνώς αναγνωρισμένο με Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας (ΗΠΑ, Γαλλία, Αγγλία, Καναδά) και πραγματοποιείται μέσω προηγμένης φωτο-ηλεκτρονικής τεχνολογίας με πατενταρισμένο λογισμικό (software). 
 Το Φωτο-ηλεκτρονικό του σύστημα είναι τόσο προηγμένο διεθνώς που το έχουν αποκτήσει από τα πλέον διεθνώς φημισμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Βoston, Pebb State, Columbia, κ.λ.π. 
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ 
 Τα βασικότερα πλεονεκτήματα του Τεστ Παυλίδη η Ακρίβεια, η Αντικειμενικότητα και η Πρόγνωση-Διάγνωση που προσφέρει για τον έγκαιρο εντοπισμό της Δυσλεξίας και της Διάσπασης Προσοχής (ΔΕΠΥ). Τα Πλεονεκτήματα του Τεστ Παυλίδη παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 
ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ 
ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ
ΔΥΣΛΕΞΙΑ 
ΨΥΧΟ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ
ΔΕΠΥ 
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
(DSM IV & ICD 10)
Αντικειμενικό-Αξιόπιστο & Ακριβές
ΝΑΙ ΟΧΙ ΟΧΙ
Διαγνωστική Συμφωνία μεταξύ
2 Ερωτηματολογίων
(DSM IV & ICD 10)
- - 11%
Διαγνωστική Συμφωνία
Τεστ Παυλίδη & DSM IV
93,1%  - -
Διάγνωση από
Προσχολική Ηλικία
ΝΑΙ
ΟΧΙ ΟΧΙ
Έγκαιρη & Ακριβή 
Πρόγνωση–Διάγνωση
ΝΑΙ ΟΧΙ   ΟΧΙ
Οδηγεί σε αποτελεσματικότερη
Αντιμετώπιση
ΝΑΙ ΟΧΙ  ΟΧΙ
Ελαχιστοποιεί τα 
Ψυχο-Εκπαιδευτικά Προβλήματα 
ΝΑΙ ΟΧΙ ΟΧΙ
Δεν Βασίζεται στην
Ανάγνωση & Γραφή
ΝΑΙ ΟΧΙ ΟΧΙ
Δεν χρειάζεται να σταθμιστεί
ξεχωριστά για κάθε
γλώσσα ή πολιτισμό
(χρονοβόρο & υψηλό κόστος)
ΝΑΙ ΟΧΙ ΟΧΙ
Επιτυγχάνει τη Διάγνωση
από όλα τα 
κοινωνικο-
οικονομικά επίπεδα

ΝΑΙ

ΟΧΙ

ΟΧΙ
Εύχρηστο
(αυτοματοποιημένο)
ΝΑΙ (ΝΑΙ) (ΝΑΙ)
Εύκολο να το μάθεις
(αυτοματοποιημένο)
ΝΑΙ ΟΧΙ ΟΧΙ
Μικρή Διάρκεια Τεστ
(σύντομο)
ΝΑΙ ΟΧΙ ΟΧΙ
Εύκολο να εφαρμοστεί
σε μεγάλους 
πληθυσμούς
ΝΑΙ ΟΧΙ (ΟΧΙ)
   Το Τεστ Παυλίδη επειδή δεν βασίζεται ούτε στην ανάγνωση ούτε στη γραφή (όπως τα άλλα ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ που χρησιμοποιούνται διεθνώς), αλλά βασίζεται σε Αξιόπιστες και Ακριβείς βιολογικές μετρήσεις (οφθαλμοκίνηση) γι 'αυτό και επιτυγχάνει την αξιόπιστη Πρόγνωση και τη Διάγνωση της Δυσλεξίας και της Διάσπασης Προσοχής από την Προσχολική Ηλικία. Πριν δηλαδή το παιδί μάθει να γράφει και να διαβάζει, επειδή ο δυσλεξικός γεννιέται δυσλεξικός και στο Τεστ Παυλίδη το παιδί δεν χρειάζεται να μιλήσει, να γράψει ή να διαβάσει, γι΄αυτό και εφαρμόζεται ασχέτως Γλώσσας & Ηλικίας από την Προσχολική ηλικία.
 Η Πρόγνωση προλαμβάνει τα Μαθησιακά και τα Ψυχολογικά Προβλήματα που προκαλούνται από την (τουλάχιστον κατά 1.5 χρόνο) καθυστερημένη διάγνωση που γίνεται διεθνώς με τα ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ, διότι το θεμελιώδες-βασικό διαγνωστικό κριτήριο της Δυσλεξίας είναι η σημαντική υστέρηση στην ανάγνωση (τουλάχιστον κατά 1.5 χρόνο) σε σχέση με την μέση επίδοση των παιδιών της ίδιας τάξης. Άρα, αν προσθέσουμε τον 1.5 χρόνο της απαιτούμενης υστέρησης στην αρχή της 1ης δημοτικού φτάνουμε στα μέσα της 2ας δημοτικού. Όμως, μέχρι τότε το παιδί θα μείνει σημαντικά πίσω στα μαθήματα σε σχέση με τους συμμαθητές του. Η από άγνοια αρνητική κριτική συνδυασμένη με την ταπεινωτική καθημερινή σχολική αποτυχία, οδηγεί στη χαμηλή αυτοπεποίθηση και στη δυστυχία των παιδιών μας. 
 Αντιθέτως, η Πρόγνωση προλαμβάνει τόσο τις Μαθησιακές Δυσκολίες όσο και τα δευτερογενή ψυχο-κοινωνικά προβλήματα που δημιουργούνται από την ταπεινωτική καθημερινή σχολική-μαθησιακή αποτυχία.
 Το Τεστ Παυλίδη Αναβαθμίζει τη Διάγνωση της  Δυσλεξίας και της ΔΕΠΥ από την Αβεβαιότητα της Υποκειμενικότητας, στη Σιγουριά της  Αντικειμενικότητας- Ακρίβειας.
 Κατά τη διάρκεια του Τεστ Παυλίδη, o Εξεταζόμενος με το Βλέμμα του Σιωπηλά παρακολουθεί Φωτεινούς Ερεθισμούς στην Οθόνη του Η/Υ, ενώ ταυτόχρονα καταγράφεται ηλεκτρονικά με Ακρίβεια 1 χιλιοστού του δευτερολέπτου η Οφθαλμοκίνησή του χωρίς να ακουμπά το μάτι. Τα Εξειδικευμένα Προγράμματα Αυτομάτως Αναλύουν τα δεδομένα καιβγάζουν την Ακριβή, Αντικειμενική-Βιολογική Διάγνωση, και τη σοβαρότητα του προβλήματος, π.χ. αν είναι ελαφρά, μέτρια ή έντονη.
 Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνει την Βιολογική, Αντικειμενική, Αξιόπιστη και Ακριβή:
● Πρόγνωση Δυσλεξίας με Ακρίβεια: 91.5% (Jost, 1997, 2004) 
● Διάγνωση ΔΕΠΥ με Ακρίβεια: 93.1% (Pavlidis & Samaras, 2004) από την Προσχολική Ηλικία και ανεξαρτήτως φυλής, ευφυΐας, γλώσσας, πολιτισμού.
 
Οφθαλμοκινήσεις κατά την Ανάγνωση 
κειμένου  Διάγραμμα 1. 
Κατά την Ανάγνωση
του
[Α] Κανονικού και του [Β] Αργού - Μη 
Δυσλεξικού
 Αναγνώστη έχουν το σχήμα Σκάλας,
διότι το βλέμμα τους κινείται κανονικά-σταθερά
από αριστερά προς τα δεξιά κατά μήκος της 
γραμμής του κειμένου, σε αντίθεση με του
[Γ]
Δυσλεξικού
, που το βλέμμα του κινείται μπρος-
πίσω στη γραμμή του κειμένου, με αποτέλεσμα
να παραμορφώνεται το σχήμα της σκάλας. Κάθε
σκάλα αντιπροσωπεύει την ανάγνωση μίας
σειράς κειμένου. Ο Χρόνος κινείται’ σταθερά από
Αριστερά προς τα Δεξιά.
 
Τεστ Παυλίδη (Οφθαλμοκίνησης) 
Διάγραμμα 2. 
[Α] Κανονικού 
Αναγνώστη,
σχήμα σκάλας
[Β] Δυσλεξικού,καθώς 
παρακολουθούν τα φωτάκια που ανάβουν-
κινούνται διαδοχικά από τα αριστερά προς τα
δεξιά και αντιθέτως. Ο Δυσλεξικός αδυνατεί να
ακολουθήσει πιστά τα ‘φωτάκια’ που
εμφανίζονται στην οθόνη του Η/Υ, γι’ αυτό
παραμορφώνεται το σχήμα της σκάλας. Ο
Χρόνος ‘κινείται’ σταθερά από Αριστερά προς τα
Δεξιά.

 
Διάσπαση Προσοχής - Οφθαλμογραφήματα
Διάγραμμα 3. 
[Α] Κανονικό
[Β] Έντονη
Διάσπαση Προσοχής
. Η ευθεία γραμμή
απεικονίζει την πορεία του σταθερά κινούμενου
φωτεινού σημείου στην οθόνη του Η/Υ, ενώ η
διασπασμένη καταγράφει την πορεία του
βλέμματος που το ακολουθεί. Όπου η προσοχή
–βλέμμα είναι επικεντρωμένο ακριβώς επάνω 
στο κινούμενο φωτάκι, οι 2 γραμμές του 
ερεθισμού και του βλέμματος, συμπίπτουν [Α]
Όπου η γραμμή του βλέμματος διασπάται,εκεί
Διασπάται και η Προσοχή. Όσο πιο συχνά
διασπάται και όσο πιο πολύ απομακρύνεται από
την ευθεία,τόσο περισσότερο διασπάται η 
προσοχή(Β).

 
Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ  ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  ΤΗΣ ΟΦΘΑΛΜΟΚΙΝΗΣΗΣ
 Όλοι οι Ανθρώπινοι Εγκέφαλοι Έχουν 12 Κρανιακά Νεύρα, που κατανεμήθηκαν από τον δημιουργό σύμφωνα με τη λειτουργική τους προσφορά- ημαντικότητα.  Παρακάτω παρουσιάζονται οι πειστικότατες Αποδείξεις της Βιολογικής Σημαντικότητας της Οφθαλμοκίνησης, για τη διά βίου σωστή Λειτουργία του Εγκεφάλου:
1. Το 25 % (3 από τα 12) των Κρανιακών Νεύρων του Εγκεφάλου, αφιερώνονται στην οφθαλμοκίνηση. Όλες οι άλλες Αισθήσεις ή Λειτουργίες έλαβαν μόνο 1 ή Λιγότερα από 1 Κρανιακά Νεύρα.
2. Τα Νεογέννητα, κουνούν τα μάτια τους κατά τα 2/3 του ύπνου τους, μολονότι δεν έχουν καθόλου οπτικές εμπειρίες. Αντιθέτως, όσο αυξάνεται η ηλικία και μαζί της οι οπτικές μας εμπειρίες, τόσο μειώνεται η οφθαλμοκίνηση κατά τη διάρκεια του ύπνου, η οποία κατά την ενηλικίωση μειώνεται μόλις στο 25%  του συνολικού ύπνου. Το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα θηλαστικά.
Άρα, υπάρχει σημαντική-καθοριστική βιολογική ανάγκη που προκαλεί και καθορίζει την σημαντικότητα της Οφθαλμοκίνησης για την Ανάπτυξη του Εγκεφάλου. 
3. Οι νευρολογικές διαταραχές φαίνονται-αντικατοπτρίζονται στην οφθαλμοκίνηση, από τα πρώτα στάδιά τους.
4. Οι εκ Γενετής Τυφλοί κινούν τα μάτια τους, μολονότι δεν βλέπουν και δεν έχουν οπτικές εμπειρίες.
5. Κατά τη διάρκεια του ύπνου Rapid Eye Movement (REM) κουνάμε τα μάτια, μολονότι κοιμόμαστε και δεν βλέπουμε. Κατά τη διάρκεια του REM Ύπνου όλοι οι μύες του σώματος παραλύουν. Οι μοναδικοί μύες που εξακολουθούν να λειτουργούν κανονικά, είναι οι μύες της Οφθαλμοκίνησης.
6. Όταν λόγω Νευρολογικής Ασθενείας ή όγκου παραλύουν όλοι οι μύες του σώματος, και πάλι εξακολουθούν να Λειτουργούν μόνον οι Μύες της Οφθαλμοκίνησης. Η Σημαντικότερη Λειτουργία για την επιβίωση μας είναι αυτή που παραμένει λειτουργούσα τελευταία και από τις κινητικές τελευταία παραμένει λειτουργούσα η Οφθαλμοκίνηση.
Συνεπώς, είναι πολλαπλά Αποδεδειγμένη η διά βίου Βιολογική Σημαντικότητα της Οφθαλμοκίνησης για τη σωστή Λειτουργία του Εγκεφάλου.
Επειδή το Τεστ Παυλίδη βασίζεται στην Αποδεδειγμένα Βιολογικά Σημαντική και Αξιόπιστη Οφθαλμοκίνηση, γι’ αυτό και παρέχει Αξιόπιστη, Βιολογική, Ακριβή-Αντικειμενική Πρόγνωση και Διάγνωση της Δυσλεξίας και της Διάσπασης Προσοχής.